Всичко за мен

Моята снимка
ПОНЯКОГА КАУЗАТА, ЗА КОЯТО СЕ БОРИМ, ПРОСТО НИ ИЗБИРА..

сряда, 26 октомври 2011 г.

Аутизмът и ваксините

    Известно е, че гените, които наследява детето не могат да се изберат и контролират. Това е една съвсем произволна комбинация, която "забърква" природата. Безсилни сме и към вродената имунна защита на детския организъм, спрямо околната среда. Въпреки това, всеки родител може да бъде активен в грижата за здравето на своето дете.
Уверете се, че детето е ваксинирано по график. Известна е теорията за ваксините, като вероятен причинител на аутизъм, но научните изследвания досега нямат доказателство, което да я представя категорично достоверна. Проведени са пет големи епидемиологични проучвания в САЩ, Великобритания, Швеция и Дания, които установяват, че темповете на развитие на аутизъм при ваксинирани деца не са по-различни от тези без ваксини.

Ваксиниране на децата- митове и факти:
  • Мит: Ваксините не са необходими.
  • Факт: Ваксините предпазват детето от сериозни и потенциално смъртоносни заболявания, като: морбили, менингит, полиомиелит, тетанус, дифтерит и магарешка кашлица. В днешно време тези заболявания са рядкост, именно поради използването на ваксините. В същото време, бактерии и вируси съществуват навсякъде и те могат да бъдат предадени от децата, които не са имунизирани. 
  • Мит: Ваксините причиняват аутизъм.
  • Факт: Препоръчваната схема за ваксиниране е съобразена изцяло с имунната система на детето в съответната възраст. Друг имунизационен график не би гарантирал същата защита.
  • Мит: Опасно е да се ваксинира детето с няколко ваксини наведнъж. 
  • Факт: Известна е теорията, че именно поставянето на повече ваксини натоварват имунната система на детето и по този начин причиняват аутизъм. Редица изследвания доказват, че ако се разреди броя и честотата на ваксиниране при децата, това не само, че не намалява риска от аутизъм, но и ги поставя в потенциален риск от смъртоносни заболявания.

вторник, 25 октомври 2011 г.

iPad-Аpp помага на деца с аутизъм

  Преди една година Хуан Карлос Гонзалес (37) от Марбела открива, че неговия тригодишен син Дарио е аутист. Той така и не намира идеалния терапевтичен метод, затова се концентрира върху самообучението- „ablah” ( на испански)-треньор в комуникацията, пригоден за iPad und iPodtouch. Този софтуер е избран за най-добрият софтуер в Испания за 2010 г. Гонзалес дължи идеята си по-скоро на случайно наблюдение. Много зависи каква терапия се прилага, за да се постигне успех в говорното развитие при състоянието на „ранен детски аутизъм”. Основно се работи с карти със символи, снимки и пиктограми. На този баща, който работи в компютърен отдел на търговски център, му хрумва идеята, че синът му, както всички деца се въодушевяват много повече от тъчскрийнове, отколкото от книги с картинки и така свързва традиционните методи с модерната техника. Гонзалес намира финансова подкрепа от App5b. Те включват самообучението- „ablah” към iPad, iPod und iPhone. Снимките и пиктограмите с животни, числата, дейности и ежедневие, както и опасните ситуации се свързват със съответните звукови файлове. Гонзалес разказва, че тези езикови тонове са засилили вниманието на Дарио. Известно е, че децата с аутизъм избягват много често по време на разговор контакта с очите и оставят впечатлението, че живеят в собствен свят. Дарио и баща му общуват помежду си, натискайки таблета. Най-хубавото е, че по думите на баща му, това взаимодействие, тази комуникация продължава да се развива. Например: Гонзалес пита сина си какво иска за ядене, натиска съответния символ-„бисквитки” или „сандвич”. Програмата „Аblah” „говори” вместо него. Дарио може да докосне символа „басейн” и по този начин да каже, че му се плува и т.н. От декември 2010 г., тази програма е достъпна в магазинната мрежа на английски и испански език и е на цена 30 евро. Програмата се използва и в центъра за деца с аутизъм "Angel Riviere" в Марбеля (Испания), като той е получил безплатен лиценз за работа с нея. Според последни проучвания в Испания, интерес към тази програма са проявили още в Хавай, Южна Америка и Австралия. 

понеделник, 24 октомври 2011 г.

Признаци и симптоми на аутизма в ранна детска възраст

   Ако аутизмът е разпознат още в ранна детска възраст, „лечението” му може да има неимоверен успех, поради забележителната пластичност на мозъка.
Въпреки, че аутизма трудно се диагностицира преди 24-я месец, симптомите се проявяват още между 12-я и 18-я месец.
Ако симптомите се забележат през 18-я месец, може да се приложи интензивна терапия, която да помогне за преодоляване на аутизма.
Най-ранните признаци на аутизма са свързани с липсата на нормално поведение, а не с наличието на необичайно такова, затова те много трудно се откриват.
В някои случаи, най-ранният признак на аутизма описва т.н. „послушно бебе”, което не плаче често, храни се без проблем и спи дълго.

Ранни признаци на аутизъм при бебета и малки деца:
 -липсва очен контакт (например при хранене);
 -не се усмихва, когато другите се усмихват;
 -не реагира, когато чуе своето име или познати гласове на близки;
 -не следва обекти визуално;
 -не използва обичайните жестове за комуникация (напр. не маха с ръка за довиждане);
-не следва жестовете, когато се показват обекти;
-не играе с другите хора (възрастни или деца) и не споделя интересите им;
-не пита за помощ или за други свои желания;

Следните закъснения в развитието налагат незабавен преглед от опитен педиатър, който е добре запознат с аутизма:
-на 6-м. не пита за помощ;
-на 9 м. не издава звуци, не се усмихва, липсват други изражения на лицето;
-на 12 м. не реагира на името си;
-на 12м. липса на бебешко говорене или друго бърборене;
-след 12м. не маха с ръка за довиждане, не следва жестове;
-на 16 м. не изговаря думи;
-на 24 м. липса на смислени изречения, съставени от две думи, които имитират или повтарят някой друг.