Всичко за мен

Моята снимка
ПОНЯКОГА КАУЗАТА, ЗА КОЯТО СЕ БОРИМ, ПРОСТО НИ ИЗБИРА..

петък, 27 април 2012 г.

Поставяне на диагноза и ранна интервенция


    Диагнозатааутизъм” не се поставя въз основа само на едно изследване, особено ако детето е много малко. Внимателното проследяване и редовната оценка на развитието са от съществено значение, за да се изгради по-пълна и цялостна картина. Независимо, че е поставена вече окончателната диагноза или предстоят още уточняващи изследвания за това състояние, съществено е да се предложи навременна и адекватна помощ за децата и техните родители. Когато има съмнения за вече настъпили нарушения в развитието, трябва да се разработят индивидуални терапевтични програми, съобразени с личните нужди на детето и да се осъществява стриктен мониторинг на напредъка. Родителите могат да бъдат подкрепени и обучавани, как да подпомагат децата си за всеки специфичен  компонент от сферата на развитие им.
Редно е, за потвърждаване на диагнозата, да бъде привлечен екип от специалисти, който да включва педиатър, клиничен психолог, детски психиатър, невролог. Тяхната роля, заедно с педагог за деца със специални нужди, социален работник, игрови и поведенчески терапевт, както и други специалисти, е да подкрепят семейството, да предложат подходящи интервенции, за да се помогне на детето. Колкото по-рано се предприемат подобни мерки, шансовете за изграждане на самостоятелност и навици нарастват неимоверно. Интервенцията трябва да се основава на специфичните нужди за всяко отделно дете и включва - помощ за приучаване към игра и социални взаимоотношения, поведение и комуникация. Като навременна и адекватна реакция се препоръчва ранно настаняване в детска ясла или група със специализирана грижа, с цел - осигуряване на детето ценен социален опит и възможности за обучение
Това ще му даде  възможности да изгради  с времето необходимата самостоятелност и да преодлоява трудностите в бита си.
Специализираната работа с родителите и психологичната консултация е не по-малко важна в комплексната терапия
Редица проучвания показват, че семействата на деца с аутизъм са поставени под значително напрежение. Най-голям стрес се понася от страна на родителите на малки деца с аутизъм, които  изискват асистирани грижи.


Предоставил информацията: д-р Пламен Димитров



Няма коментари:

Публикуване на коментар